Ή φύγε ή μείνε, τίποτα ενδιάμεσο

Τι σημαίνει φεύγω, τι σημαίνει μένω; Ας αρχίσουμε με τα πιο απλά για να είμαστε ξεκάθαροι, για να μιλάμε την ίδια γλώσσα και να καταλαβαινόμαστε, γιατί οι δικές μας φυγές και τα δικά μας τα "μείνε" έχουν πάρει πια μία κατεύθυνση που δεν μπορούμε ούτε ν' ακολουθήσουμε ούτε να διατηρήσουμε. Έχουμε δώσει σε δύο τόσο απλές λέξεις μία πρωτοφανή πολυπλοκότητα στην οποία μπροστά της θα υποκλίνονταν και οι πιο έμπειροι ψυχολόγοι.



Μένω σημαίνει "αγαπώ" και φεύγω στη δική μας περίπτωση πάλι σημαίνει "αγαπώ". Όμως, πρέπει επιτέλους να επιλέξουμε πιο "σ'αγαπώ" θέλουμε, ή μάλλον καλύτερα πιο αντέχουμε, και να το φωνάξουμε ξεκάθαρα ο ένας στον άλλο για να το ακούσουμε και ακόμη πιο δυνατά αν χρειαστεί για να το καταλάβουμε.

Το ότι μ' αγαπάς και σ' αγαπώ είναι πια ένα δεδομένο το οποίο δεν χωράει μετά από τόσα χρόνια αμφιβολία. Όμως, βρισκόμαστε μπροστά από ένα γκρεμό και πίσω από ένα ρέμα. Αν πέσουμε από τον γκρεμό θ' αφήσουμε τα χέρια και θα σκοτωθούμε. Αν πέσουμε στο ρέμα θα κρατηθούμε ο ένας από τον άλλο ακόμη πιο σφιχτά και θα παλέψουμε με την οργή του ποταμού, θα κουραστούμε, θα ξεκουραστούμε ίσως λίγο σε ραγισμένα κλαδιά, όμως, θα έχουμε ο ένας τον άλλο και θα είναι αρκετό. 

Μένω σημαίνει δίνω χωρίς εγωισμό. Δίνω αισθήματα χωρίς να τα τσιγγουνεύομαι. Δίνω παρουσία όσο και όποτε μπορώ. Κάνω τον άλλο να νιώθει ότι είναι μέρος της ζωής μου, ότι είναι προτεραιότητα μέσα στα τόσα που έχω να κάνω κι ας μην μπορώ να είμαι μαζί του τόσο συχνά όσο θα ήθελα. Μένω σημαίνει μοιράζομαι. Μοιράζομαι τις λύπες και τις χαρές μου, τις σκέψεις μου και όλα όσα με προβληματίζουν χωρίς να σηκώνω άσπρη σημαία μπροστά στην κάθε αμφιβολία και τσακωμό.

Μένω, σημαίνει δεν αφήνω τα λουλούδια του κήπου που έχω να μαραθούν. Γιατί με την αγάπη έρχονται κι ευθύνες. Έχω υποχρέωση να ρίχνω λίπασμα στα φυτά μου για να τα βλέπω δυνατά και ζωντανά. Έχω ευθύνη να ποτίζω τα άνθη μου, να τους μιλώ και να τα χαϊδεύω. Να περνάω όσο χρόνο μπορώ μαζί τους και να τα κοιτάζω ως τα πιο πολύτιμα πράγματα στον κόσμο. Εγώ είμαι ο κήπος σου κι εσύ ο κηπουρός. Επέλεξες να μείνεις και γύρω μου υπάρχει ένα ψηλό τείχος με ένα μεγάλο κάγκελο του οποίου το κλειδί κρατάς μόνο εσύ. Αν δεν έλθεις εσύ, δεν έχω κανέναν. Κι αν ανοίγεις την πόρτα μας σε τρίτους κι αυτοί με τσαλαπατούν και με κόβουν, τότε κάποια στιγμή ο κήπος σου θα χαθεί.

Τι σημαίνει φεύγω; Φεύγω δε σημαίνει κρύβομαι πίσω από ένα κινητό χωρίς να δίνω εξηγήσεις. Φεύγω δε σημαίνει πληγώνω. Φεύγω δε σημαίνει ξεριζώνω όλα τα λουλούδια του κήπου για να μην μπορεί κανείς άλλος να τον φροντίσει.  Φεύγω δε σημαίνει, φεύγω κι επιστρέφω όποτε με βολεύει. Το φεύγω όπως και το μένω έχει ευθύνες. Φεύγω δε σημαίνει σκοτώνω για να ταΐσω τον εγωισμό μου. Φεύγω, αφού φροντίσω τέλεια τον κήπο μου κι αφήνοντας το κλειδί πάνω στην πόρτα με ένα σημείωμα "εδώ υπάρχει ένας πολύτιμος κήπος με όμορφα λουλούδια". Φεύγω σημαίνει φροντίζω τα δάκρυα αυτού που αγαπώ και είμαι μαζί του ειλικρινής.

Είμαι ο κήπος και είσαι κηπουρός. Το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να σε περιμένω. Αβοήθητη, κάτω από τον ήλιο και τις καταιγίδες. Ίσως αντέξω ίσως κι όχι μέχρι την επόμενη φορά που θα 'ρθεις. Το θέμα είναι να ξέρω ότι θα ξαναρθείς για να μπορώ ν' αντέχω. Το θέμα είναι ότι πρέπει να διαλέξεις: θα μείνεις ή θα φύγεις; Κι ό,τι κι αν διαλέξεις να δώσεις τον καλύτερο σου εαυτό για να έχεις τον πιο όμορφο κήπο στον κόσμο, είτε ξαπλώνεις πάνω στο χορτάρι του είτε τον κοιτάς περνώντας μόνο απ' έξω.

Ή φύγε ή μείνε, τίποτα ενδιάμεσο.



Σχόλια