Όχι, δεν είναι απλά ένας σκύλος

Μία από τις φράσεις που δεν αντέχω πλέον ν' ακούω από μερικούς είναι: "σιγά, πώς κάνεις έτσι; Είναι απλά ένας σκύλος". Το ίδιο θα μπορούσα ν' απαντήσω και σ' αυτόν που σκέφτεται με αυτόν τον τρόπο: "σιγά πώς κάνεις έτσι; είσαι απλά ένας άνθρωπος στα τόσα δις που υπάρχουν και θα υπάρξουν". 

Οι άνθρωποι κάποιες φορές τείνουν να σκέφτονται εγωιστικά και ανώριμα. Τείνουν να πιστεύουν ότι τα πάντα περιστρέφονται γύρω από τον εαυτό τους και γύρω από το ανθρώπινο είδος. Ότι όλα τα είδη και όλος ο πλανήτης υπάρχουν για να υπηρετούν και να πεθαίνουν για την ανθρώπινη ψυχαγωγία και καλοπέραση. Δεν είναι έτσι... Θα έλεγα μάλιστα ότι θα έπρεπε να γίνεται το αντίθετο. Ο άνθρωπος, ως το νοήμων ον στον πλανήτη Γη, θα έπρεπε να προστατεύει και να φροντίζει τα πιο αδύναμα είδη, τη φύση που μας γέννησε και μας δίνει ανάσα. 


Ο σκύλος μου δεν είναι απλά ένας σκύλος. Δεν είναι απλά ένα τετράποδο ζώο. Είναι ένα νοήμων και καλοκάγαθο πλάσμα που χρειάζεται, περισσότερο από πολλούς ανθρώπους που γνώρισα, αγάπη και φροντίδα. Και σίγουρα μου δίνει τόση αγάπη και χαρά όση δεν πήρα από όλους μαζί. Μου δίνει τις πιο όμορφες αναμνήσεις. Με χαλαρώνει. Με κάνει να ξεχνώ κάθε πρόβλημα της καθημερινότητας και μου δίνει λόγους να γελώ συνεχώς και μόνο που υπάρχει. 

Ο σκύλος μου δεν είναι απλά ένας σκύλος. Είναι οικογένειά μου. Είναι ό,τι πιο όμορφο έχω δει σε αυτή τη κατά τα άλλα άσχημη ζωή. Σημαίνει πολλά για μένα. Για σένα που θα τη δεις να περνάει στο δρόμο θα είναι απλά ένας ακόμη σκύλος. Ίσως και να την βρεις άσχημη ή πολύ συνηθισμένη. Ίσως να σκεφτείς να της κάνεις και κακό. Όμως αυτός ο σκύλος για κάποιους σημαίνει πολλά. Κάποιοι την ψάχνουν, τους λείπει, κλαίνε γι' αυτήν, την ονειρεύονται, φυλάνε τα πράγματά της με προσοχή μήπως και γυρίσει.


Ο σκύλος μου χάθηκε. Δεν μιλάω σε παρελθοντικό χρόνο γι' αυτήν αν και έχουν περάσει δύο μήνες από τότε, γιατί ελπίζω ότι ακόμη είναι ζωντανή. Γι' αυτό το πλάσμα που εσύ μιλούσες σαν να μην σήμαινε τίποτα, εγώ έκλαψα και πόνεσα όσο για τίποτα άλλο μέχρι σήμερα. Τη μέρα που έφυγε, άφησε ένα μεγάλο κενό πίσω της στην καρδιά μου, στο σπίτι μας, στη ζωή μας.

Βλέπεις, δεν έχει μόνο η δική σου ζωή αξία τελικά. Και η ζωή του σκύλου μου έχει την ίδια αξία, γιατί κάποιοι την αγάπησαν και θυσίασαν με μεγάλη ευχαρίστηση χρόνο και λεφτά για να την μεγαλώσουν, όπως έκαναν και οι δικοί σου άνθρωποι.


Σχόλια