Πώς είναι ν' αγαπάς και να μισείς τον ίδιο άνθρωπο

Έρωτας και μίσος... Δύο αισθήματα αντίθετα κι όμως τόσο όμοια. Ίδια ένταση, ίδιο πάθος ο ίδιος άνθρωπος! Τα έχω νιώσει και τα δύο για σένα και τα έχω πολεμήσει με το ίδιο σθένος. Δεν ήθελα ούτε να σε αγαπώ ούτε να σε μισώ. Ήθελα απλά να ξυπνήσω ένα πρωί και ν' αδιαφορώ για σένα. Να είναι σαν να μην υπήρξες ποτέ στη ζωή μου, σαν να μη σε είχα γνωρίσει ποτέ.

Πάλευα να σε συγχωρήσω και παράλληλα να συγχωρήσω και τον εαυτό μου που σε αγάπησε και που σε μίσησε. Το μυαλό μου έδινε μάχη καθημερινά σε δύο μέτωπα. Από τη μία ήταν όλα όσα σε σένα λάτρευα κι από την άλλη ήταν αυτός ο κακός σου εαυτός που μίσησα τόσο, όσο τίποτα άλλο στον κόσμο. Εμφανιζόταν ξαφνικά και με έπιανε απροετοίμαστη. Δεν ήξερα τι ν' απαντήσω, πώς ν' αντιδράσω, ποιες λέξεις να θυσιάσω για να μην με σκοτώσεις. Εγώ πάλευα για να αμυνθώ, όχι για να σε νικήσω.


Και ξέρεις τι; Ο καθένας έχει δικαίωμα να φεύγει από μία σχέση. Πιστεύεις, όμως, ότι έχει το δικαίωμα να την εξευτελίζει; Να εξευτελίζει τις όμορφες στιγμές και τα αισθήματα του άλλου; Πώς να στο συγχωρήσω αυτό; Που μου είπες ότι δεν ένιωσες ποτέ τίποτα για μένα. Όλες οι στιγμές που με κράτησες, που με φίλησες, που μου γέλασες πέρασαν μπροστά από τα μάτια μου ξανά και ξανά για πολύ καιρό. Απλά και μόνο για να αποδείξω στον εαυτό μου ότι δεν εννοούσες κάτι τόσο σκληρό. 

Με εξευτέλισες. Γι' αυτό σε μίσησα τόσο. Τόσο που έπρεπε να το πολεμήσω πρώτα για το καλό σου και μετά για το καλό μου. Και πάντα να θυμάσαι ένα μόνο πράγμα. Μπορούσα να σε καταστρέψω με τον ίδιο ή και χειρότερο τρόπο, όμως δεν το έκανα. Προτίμησα να παραδεχθώ ότι έκανα λάθος για σένα και να σε σβήσω από μέσα μου. Να σβήσω την αγάπη και το μίσος που κουβαλούσα μαζί μου συνεχώς και δεν με άφησαν να χαρώ, να προχωρήσω, να δουλέψω, να συμφιλιωθώ με μένα και τους ανθρώπους γύρω μου. 

Σε έσωσα για να μπορώ μετά από καιρό να σε βλέπω ευτυχισμένο και ν' αδιαφορώ με καθαρή τη συνείδησή μου. Και πλέον δεν με νοιάζει. Δεν έχω τίποτα για σένα. Ούτε έρωτα ούτε μίσος. Ούτε καλές ούτε κακές αναμνήσεις. Έχω μπροστά μου μια ολόκληρη ζωή που ευτυχώς θα την ζήσω χωρίς να υπάρχεις μέσα μου πουθενά. 

Σχόλια